Friday, March 4, 2011

Hari berlalu pergi 1


salam.. hai.. selalu org kata masa yang berlalu pergi....
arini nak buat hari lak yang berlalu pergi hahaha..
saja nak ubah sikit..

:-)..

dah lme dah aku x conteng kat blog ni..
tiba2 lak arini aku teringin lak nak buka balik..
actually susah sgt nak tdo sebenarnya... hehe

bila aku kenang2 balik..
alangkah baiknya jika aku dpat kembalikan masa ke zaman dimana aku masih..
BERGELAR..
sebagai siswa di UPM kampus Bintulu...
even sama dalam UPM..
tetapi environment belajarnya sangat berbeza...
jauh sangat perbezaan..
bukan bermaksud aku nak pergi bintulu balik tidak..
cuma aku merindui saat semasa berada di sana...
aku sudah cukup gembira dengan kos yang aku ambik sekarang...
tetapi aku x boleh nak bagi sepenuh tenaga dan keupayaan untuk study...

persekitaran kolej dan kampus banyak memberi kesan sebenarnya..
dengan kolej yang banyak aktiviti...
bukan aku x suka duduk kolej aku sangat suka..
lagi2 bila satu2 even berlangsung dan berjaya aku selesaikan dengan baik...
tetapi aku sedih aku x boleh nak focus benda yang lebih penting...
knpe orang lain bole aku tidak...
ITU YANG AKU SEDIH SANGAT2...

pastu persekitaran universiti yang memerlukan semua cepat dan tepat...
macam kos yang aku ambik sekarang memeng x aku nafikan sangat2 tough...
kalau aku berminat dan mempunyai minat yang mendalam dalam bidang ini lme dah aku tukar kos..
tapi keran minat aku cuba buat yang terbaik..
dan ternyata hasil yang agak memberangsangkan..
WALAUPUN..
x sebaik pencapain aku semasa diploma dulu....
tapi aku ambik itu sebagai cabaran...
biarpun kawan2 aku yang ambik pertanian mereka dapat keputusan yang power2...
tapi aku tidak..
xper aku masih boleh buat yang lebih baik..

tulah yang membuatkan aku kadang2 teringat 
zaman2 aku diploma...
pertanian ow.. pertanian..
haha..
sekarang aku dah pergi sedikit dari bidang terebut..
dah x ambik dah..
tapi minat untuk mendalami bidang tersebut masih ada..
tapi mungkin dari pendekatan yang berbeza..

haha..
aku tiba2 lak teringat n tom yam kat warung kelantan kat bintulu..
mak oi masyuk gile..
kat sini aku jumpe lagi tomyam sedap macam tu..
than teringat dulu aku sll menungang motasikal p tower mlng malam2..
best sangat susana macam tu..
hehe..
yang paling aku suka bila dapat makan ramai2 kat kedai or anjung selera kat Asyakirin..
betnye sup cendawan dia..
kawan yang memperkenalkan kat aku..
klo berkesempatan pergi ke Bintulu memang aku akan pergi kat situ beb..
even suasana life kurang kat sana.. mne ader bowling,mcd xder.. yang ada kfc,marybrown,
sugar bun.. wayang pun macam bukan wayang.. mall ada satu...
park city.. tujer.. tapi environment tok study mmg best...
hehe..
dengan pensyarah yang ramah dan senag dijumpa..

tapi.. xper setiap insan dah ditentukan halun masing2
so kite kne terima dengan seadanya.. mungkin ada hikmahnya yang tersembunyi..hehe
than aku harap.
kawan2 yang masih menuntut di upm samada UPM serdang r UPMKB.. gud luck k..
teruskan majukan diri...

GUD LUCK... 

No comments:

Post a Comment