Saturday, March 10, 2012

Memori Semalam

Salam... lme dah x update blog ni... Blog ni mkn lme makin kesunyian just like tuan die sendiri...
Hehehe... act hari ini aku tiba2 lak terbelek buku2 aku yang lme... than suddenly aku terjumpa sajak yang pernah aku tulis masa kat sekolah dulu... masa tu semuanya indah belaka tapi kini x taw la semuanya seperti dah pergi berlalu dengan waktu... orang tua selalu menasihati... biarlah masa berlalu pergi. kita x ader kemampuan untuk melawan.. hehehe... tp walau aper pun kite kne kuat. kerana kita yakin dan mengetahui Allah sentiasa ada..

Sapaan bayu lembut
menyentak lamunanku....
yang terpesong jauh ke lembah igauan
terkenang kembali sejarah pahit manisku
mentari masa tadika

kutatap sekian wajah-wajah sendu
semuanya bisu alam membeku
lantas...
aku terkedu seketika
menatap wajah siang bersilih malam

kini...
kedengaran olehku nyanyian sayu
mengiringi detik-detik perpisahan
lantaran waktu mencemburui
saat indah dan kemesraan ini

aku jadi resah
apakah aku jua seperti itu
keseorangan, kesunyian
tanpa teman, tanpa rakan seperjuangan
tidakku sedari titisan jernih ini
mula bergayut di kelopak mata sayu

kini....
yang tinggal hanya sebuah memori sepi
menggamit mimpi sepi di ruang hati
yang kedengaran di cuping telingaku hanya satu
salam perpisahan

No comments:

Post a Comment