Saturday, March 10, 2012

PERINGATAN BUAT SAHABATKU TERSAYANG

Salam... Pedih hati bila hati kita dilukaikan.. sakit tu mmg sakit, Kecewa ya kita kecewa sangat2...Segala pengorbanan yang kita buat selama bertahun tahun bukan setahun atau dua, segala bakti yang dicurahkan pada insan bernama sahabat siang dan malam behari hari lamanya, tapi segalanya hanya umpama mencurai air pada daun keladi, umpama menghitung bulu kambing setiap hari. segalanya jadi sia2 belaka.. KENAPA.. ya kenapa semua ni harus berlaku... Adakah aku yang bersalah, tapi dimana silapnya SAHABAT untuk aku perbetulkan kembali aku perluruskan semula aku perlahankan kemudi,,, di mana rompang nya dimana wahai TEMAN biar dapat aku tampung semula dengan segala usaha kudrat yang Allah kurnia, aku masih mencari compingnya untuk dijahit dengan batik bersulam keikhlasan dari indan yang lemah yang sekerdil semut dengan gajah.. RAKAN perbetulkanlah aku bila aku salah tersilap langkah melangkah, tersilap kata berbicara terluka mungkin aku terkurang minta ditambah mungkin terlebih tolong dipertimbangkan semula agar bersama kita menuju puncak jayanya...
wahai RAKAN SEPERJUANGAN... Bertahun kita tempuhi bersama, kita lalui suka 
dan duka bersama, kita redah onak duri bersama, kita mencari hakiki bersama. 
KENAPA... Kenapa wahai SAUDARA sekarang engkau mula berpaling tadah menoleh muka meninggalkan SAHABATMU ini tergantung tanpa siapan, berpengang tiada penghadang berpijak tiada pelantar.. Kenapa engkau berdiam sekiranya terdapat kelompangan dalam masa kita berjuang. YA SAHABAT berjuang itu payah tiada manisnya banyak masam dan masinnya.. TETAPI dalam kepayahan terselit seribu kenangan abadi yang mungkin tiada harga di dunia reality... KENAPA harus kita bersengketa sedangkan kita SEHALA menuju DESTINASI yang sama... WAHAI RAKAN, SAHABATKU,TEMANKU,RAKAN SEPERJUANGANKU dan SAUDARA ku sedarlah wahai KAWAN kita dah banyak terleka dan terpesona dengan hasutan dunia...
9 TAHUN kita berjuang... kita berdoa bersama sampaikanlah ke ADANYA SAHABAT... SEDARLAH SAUDARA, kenganilah segala perjuangan kita imbau kembali sejarah lama... Jangan kita terleka biarpun terpana... Kita masih ada AMANAH yang kita hendak langsaikan... INGAT,, INGAT,,, INGAT,, bersama kita sudahkan apa yang kita mulakan.. jangan menyerah dipertengahan jalan SAHABAT,,, aku merayu sahabat...SEDARLAH WAHAI SAHABAT DARI TIDUR DAN LENA.. Engkau bukan seperti yang aku kenal sekarang.. KEMBALILAH pada 
diri mu yang DAHULU.... yang aku kenal 9 tahun dahulu...

No comments:

Post a Comment